+

Behöver jag delta i hela Startup-programmet?

För att du ska få ut så mycket som möjligt av individuell rådgivning med våra affärsutvecklare, så vill vi att du har analyserat och arbetat med din idé grundligt utifrån de verktyg som vi använder i Startup-programmet.

+

Kan jag boka tid för en specifik fråga om exempelvis budget eller affärsplan?

Vårt fokus inom affärsutveckling är att jobba med helheten och göra din idé redo för företagsstart. Via Startup-programmet lär du dig alla delar du behöver i en affärsplan, och hur du ska tänka när du budgeterar. För mer specifika frågor om skatter, moms, a-kassa, registrering av företag och dylikt hänvisar vi till våra områdesspecifika föreläsningar eller andra aktörer som verksamt.se.

+

Hur kan ni vara kostnadsfria?

Våra partners finansierar vår verksamhet. Vi är en icke-vinstdrivande idéell stiftelse. Ditt medlemskap och våra tjänster är helt kostnadsfria tack vare Stockholms Stad, SEB och Almi. Vi har dock avbokningsregler och om de inte efterföljs så debiterar vi 300 SEK.

+

Vilka uppgifter sparar ni och varför?

Vi sparar kontaktuppgifter i enlighet med GDPR som endast används för att informera dig om vår verksamhet och dina bokade aktiviteter hos oss. Vi registrerar även fysisk närvaro med kontaktuppgifter ur en säkerhetsaspekt då vi måste veta vilka som befinner sig i våra lokaler i händelse av brand. Du kan läsa mer om hur vi hanterar din information på vår policy-sida.

+

Hur kan jag veta att min idé är säker när jag går hos er?

All vår personal arbetar under sekretessavtal. Vid registrering intygar även du som medlem en idéintegritet.

+

Jag har bytt mejladress, hur ändrar jag den?

Kontakta vår kundservice på info@startupsthlm eller 08-32 45 10 så hjälper vi dig!