Alumni

Varje år hjälper vi tusentals stockholmare att starta, driva och utveckla företag. Helt kostnadsfritt. Här kan du läsa om några av dem.

 

Estrid

Med visionen om att motverka osunda kroppsideal har estrid vunnit en ny generations förtroende och fullkomligt exploderat på den nordiska e-handelsscenen med sina veganska rakhyvlar.

De har på kort tid etablerat sig som den självklara uppstickaren inom kropps- och intimvård, mycket tack vare ett transparent och lyhört varumärke.

“Vi lägger ingen värdering i hur, var, när eller om man rakar sig. Estrid är vårt sätt ta tillbaka rätten över vår egen kroppsbehåring utan förelagda ideal. Vi är inte rädda att visa upp kvinnor med hår till skillnad från andra rakhyvelsmärken, vi vill hylla det och visa hur verkligheten faktiskt ser ut.” säger Nadia och Amanda bakom Estrid.

Läs också: Fem framgångsfaktorer bakom Estrid

 

Base of Sweden

Base of Sweden har en stark vision: att skapa kosmetika med hög funktionalitet för en aktiv livsstil – makeup made to perform. Visionen drivs av en stark tro på en mer jämställd skönhetsbransch, innovation, transparens och kvalitet.

Företaget grundades så sent som 2017 och har redan hunnit vinna “Best Makeup Product 2019” på världens största skönhetsmässa Cosmoprof i Bologna, efter att ha tävlat mot 4000 andra varumärken.

Idag jobbar de på att utöka produktserien samtidigt som avtal skrivs över hela världen med lanseringar i Nordamerika, Mellanöstern och Asien på gång i detta nu.

Läs också: Jasmine Lundqvists fem bästa tips till företagare

 

Keane Brewing

Ivan Keane är irländaren som startat mikrobryggeri på Lidingö, där han framställer hantverksmässigt mikrobryggd öl. Hållbarhet och ekologiska råvaror är grunden till succén, som föddes ur viljan att bevisa att hållbarhet inte hämmar framgång.

Idag säljs Ivans öl på systembolaget och hos utvalda matbutiker och restauranger på Lidingö.

Läs också: Keane Brewing – folköl producerad med omtanke